Sivut

sunnuntai 6. toukokuuta 2018

Kirjoitin talvella vai oliko alkukeväästä aika hätääntyneen viestin ystävälleni ja hän vastasi seitsemäntoista (17) päivää myöhemmin. Ihmettelin sitä, vaikka minun olisi pitänyt muistaa, että hän itse kertoi minulle, ettei minua huomaa. Ylipäänsä täällä voi sanoa ja tehdä ihan mitä tahansa eikä seurauksia ole, tule. Toki tiedän, olen aina tiennyt, etteivät ihmiset välitä toisistaan paitsi jos tarvitsevat toista ihmistä, silti sitä naiivisti yhä yllättyy.

Olen kuunnellut varmaan 50 kertaa Nine Inch Nailsin Hurtin, tein siitä semmoisen suomenkielisen sanoitusvastineenkin, jonka oikeastaan voisin panna tähän. Lähetin sen sävellettäväksi ja toivottavasti muistin korostaa, että biisistä on tultava negatiivisia tuntemuksia aiheuttava.

hyvästi

en muista sanoja
kirjoitin yöllä kattoon
selälläni taivaan suuntaan kävelin
tosin menen helvettiin

tänä iltana sanat toteutuivat
tililtä hinta veloitettiin
ja valitettavasti tahdon
ruuhkametron alle

loppuu sairaus
tai en minä tiedä
jatkuu kosto sinunkin tuskassasi
senkin hymypoika

tahdon kuolla vain kuolla tahdon jo kuolla

toivottavasti sairastutte syöpään
hyvästi sanon ruuhkametron edessä
alla olen jo hiljaa

tahdon kuolla vain kuolla tahdon jo kuolla

älkää kuolko aivan vielä
saan olla hetken ilman teitä

tahdon kuolla vain kuolla tahdon jo kuolla

menkää vaikka mielenosoitukseen
ja sanokaa ironiseksi sanoitukseksi

tahdon kuolla vain kuolla tahdon jo kuolla

Myönnän, etten tiedä miten selviän. On sitä hankalaa ollut ennenkin. Seitsemäntoista päivää, miettikää.


2 kommenttia:

Lauri Stark kirjoitti...

Ei kirjallisuuspiireistä kannata ystäviä etsiä. Ne on homoja kaikki.

Sami Liuhto kirjoitti...

Hyvä kommentti enkä sano tätä mielistellen. Ylipäänsä kulttuuri-ihminen on inhottava tapaus ja heidät pitäisi hävittää. Yhdet ovat takiaisia ja toisilla on menoa kun olet vetämässä itseäsi hirteen. He eivät osaa edes sitä, mitä tekevät: selittämistä.

Yksi huvittavimmista epidemioista heidän parissaan on ns. polyamoria, joka ei ole polyamoriaa vaan sitä että yhdet nussivat keskenään ja menevät sitten puolisoidensa luokse, jotka eivät nussi. Tätä he kutsuvat polyamoriaksi. Siis huoraamiseksi meillä päin kutsutaan ja aisankannattamiseksi.

Minähän en käy edes huorissa, joten olen silläkin lailla ulkopuolinen, mikä miellyttää minua, en minä tahdo tuollaisten kanssa olla tekemisissä, mutta ongelma on siinä, että jos joudut heidän inhottavaan läheisyyteensä ja samalla saat vaikka sydänkohtauksen niin he eivät edes huomaa että jaahah, kaveri on vaikeuksissa, pitää soittaa paramedics mestoille.