Sivut

lauantai 7. lokakuuta 2017

Oletteko huomanneet, että raatilaiset ja palkitut ovat samoja ihmisiä? He ovat kauniisti sanottuna "aktiiveja". Ainoa raatilainen ja "aktiivi", jota ei koskaan palkita, on Tommi Parkko. Jakamattomuus on minulle mysteeri, sillä Parkko on hyvä runoilija. Niin joo, ehkä siksi. Olen joskus laskenut, miten moneen yhdistykseen, seuraan, liittoon jne. ihminen voi kuulua. Nämä hääräävät kaikkialla. Hienoja ihmisiä. Onko olemassa ihmisiä, jotka kuuluvat Nihil Interitiin, Nuoren Voiman Liittoon, Poesiaan ja Mahdollisen Kirjallisuuden Seuraan? Mielestäni tähän neljän jäsenyyden klubiin ei kuulu kukaan, mutta valistakaa jos olen väärässä. Toisaalta Nihil Interit on vähän semmoinen Andy Murray, jota ei lasketa, tai se toimii sivustalla. Nyt on vielä nousemassa tämä ntamon raati (en muista nimeä) ja siellä ne tutut nimet jälleen kerran. Tässä sitten ammuin itseäni jalkaan, kun minulla on ehdotuksia ntamolle, mutta en olekaan kulttuuri-ihminen. Jumalauta että nuo ihmiset väsyttävät minua suuresti. Loppuajan he ilmeisesti marssivat ja "keskustelevat", minkä raatilaisuudeltaan ehtivät. Ai niin, on mulla ton MKS:n kanssakin yksi juttu, mitä he pyysivät, ja jos nyt eukot (tarkoitan siis jakajaa enkä palkittua, jota arvostan, tosin on hänkin kaikissa raadeissa ja johtokunnissa, niin, mikä lie palkinnon arvo kun sen antaa ystävä, tästähän jo vittuiltiin Canti di Assisin takakannessa, se oli ihan tietoinen hyökkäys piirejä vastaan sen uskallan sanoa kirjoittajan puolesta) siellä vaativat että toi pitää jättää jutusta pois, niin minä ymmärrän, ei haittaa. Mutta en kuitenkaan hiljene. Minulle on vittuiltu jo seitsemän vuotta siitäkin, kun sanoin, että on olemassa piirejä, kun niitä ei kuulemma ole. No eipä ole ei. Koko piirien täyteys nousi vastaani ja minä sitä kuuntelin sitä selittämistä että meillä ei ole mitään piirejä. Tuli selväksi.

1 kommentti:

SusuPetal kirjoitti...

Pieniä ovat piirit. Samaa mieltä, Parkon voisi palkita.

Jossain lehdessähän oli just juttua, että nykyrunoilijat eivät ole kammioissaan yksinään pakertavia vaan verkostoituvia, sosiaalisia, yhteiskunnallisesti aktiivisia ja mitä vielä. Sellainen ei vaan sovi kaikille, mutta näköjään sitä nykyään vaaditaan.