Sivut

torstai 7. toukokuuta 2015

II

katselin näitä papereita melko
apaattisena sillä alkaa olla puoliyö
odotan unta muutaman tunnin
ja menen nukkumaan tekemään
toimiani toivon etten herätä
muita se on joskus turha toivo
yritän olla hiljaa kaikki
nukkuvat minä valvon varsin
epäpyhästi ja luen ruukusta
löytyneitä papereita nämä ovat
jäljennöksiä eivät muuta näihin
kouriin ei originaali sovi
kuin tartutin tautia ja kaikki
nämä evankeliumit ilmestykset
ja tiedonannot en mene nukkumaan
valvon ja luen ihan samaa
asiaa eri kansien väleistä minulla
ei ole nyt kiirettä johtopäätöksiin
tahdon olla rauhassa opettelen
rauhaa enkä nostanut paperista
katsetta yöllä aamulla heräsin
en saanut nukutuksi menin
jonnekin nimettömään paikkaan
siinä oli pressujen alla tavaroita
kuitenkin olen häiriöksi pyysin
anteeksi eivät he kuulleet istuin
kahvilassa ja muistin tilata myyjä
sanoi tulit tänään vähän aikaisemmin
juustosämpylöitä on vielä muutama
jäljellä en katsonut silmiin tahtoisin
olla rauhassa sitten kiihdyn en
ole aivan terve ollut vuosikymmeniin
ja maapalloasetuksilla mennään
olen tänään kirjoittanut liikaa
kävelen kadulla ja pelkään näyttäväni
hoopolta toivon ettei tuttu tule
vastaan menen sisempiin kahviloihin
kun minut muistetaan tilaukseni
join kahvia ja päätin juoda kupin
melkein tyhjäksi ettei näytä hassulta
kuitenkin olin onnellinen sillä
eilen olin onneton yritän olla osallistumatta
keskusteluun vain tässä
olla kai tämä on sairautta
muiden sairauksieni lisäksi
syön monia lääkkeitä ja uusia tulee
pääsisin koska tahansa eläkkeelle
mutta olen apurahalla sillä
se on vielä häpeällisempää ylämäkeen
menen ajatuksissani sivuutan kirjaston
ja etsin sitä pientä kahvilaa
löytämättä kuten arvelinkin sitten
olen uudessa paikassa jossa olen
käynyt usein tuulee ja sataa
maailma on tällainen miksi tämä
on aina tällaista kirjoitan paperiin

Ei kommentteja: