Sivut

torstai 7. toukokuuta 2015

IV

mihin kahvilaan menen
kirjoittamaan ettei minua
tunneta mihin minä 
tämänkin kirjoitan sitten
alkaa olla rivityksessä
puutteita ja älyän
vaihtaa alaa tänään
kirjoitan liikaa liioimmin
huomenna olen säätila
tai muu vehje torilla
syödään puuroa ja
lokit keskustelevat kuin
maalaiset linja-autossa
i prefer not to mutta
kirjastosta saapumisilmoitus
ei tee minulle hyvää
tiivistän rivini myös
oikealta vasemmistolainen
en halua olla se toinen
en ole olen siis rivimies
ja hänen ongelmansa
poistun taakse kun
en osaa kuin puhua itsestäni
niin tyypillistä mistä
toimittaa tässä editointikiimassa
taloni kulmat lakaistu
se on päivän selvää
taivaalla on ikivihreitä
kappaleita tavoiteltuja
uusia kulmia vanhoihin
tarinoihin mekaniikkaa sittenkin
kun tiivistetysti sanottuna
kirjoitan liikaa

1 kommentti:

Marmustoi kirjoitti...

Täällä blogissahan on edelleen elämää! Runot ovat luettavia ja mukaan otettavia, kiitos! Kun niitä lukee tuntuu siltä kuin seisoisi rannalla älyttömän kovassa vastatuulessa, mutta periksiantamatta, vaikka ympärillä rytisee ja oksat sinkoilevat ympäriinsä.