Sivut

perjantai 19. huhtikuuta 2013

kevyellistä kilvoittelua, vissiin

 
15.4.: 8 / 87
16.4.: 14 / 87
17.4.: 22 / 87
18.4.: 30 / 87
19.4.: 38 / 87
 
Kaksi liuskaa viikkotavoitteesta jäin. Tai kuusi. Nyt viikonloppuna kirjoitan sen Päätalo-jutskan ja maanantaina jatkan Uromaania. Se kertoo rakkaudesta. Kukaan ehkei tiedäkään mutta olen rakkauden miehiä! En jaksa enää vihata, mutta välillä (kaksi kertaa päivässä) leimahdan. Hyvyyteen on matkaa. Mutta pyristelen, pyrinnöin, pyrin. Nyt minulle ollaan vihaisia, kun sanoin ääneen sen mitä moni ajattelee. Ja puhuu. Selän takana. Tavallaan se on hyvä asia, ettei tule kelleen paha mieli, mutta joskus se kissa on nostettava pöydälle. Toisaalta ei minua kukaan ota tosissaan, joten ollos huoleton ihminen. Olen vain tällainen metsänreunasta räkyttäjä (viite: Haanpää, Pentti).
 
Tuli sellainen, että sanotaan "pysyn sanojeni takana." Mitä sekin on? En minä ainakaan pysy, tarkoitan nyt eri toten niin sanottuja kritiikkejäni. Ei niissä seiso lopullinen mielipiteeni ko. opuksesta. Hyvä jos senhetkinen. Silti olen vastuussa sanomisistani, ei sillä, mutta kuitenkin mielipiteeni voi muuttua ja sehän muuttuu ja usein muuttuukin. Olen sellainen. Onneksi pyrinnöin olemaan kritikoimatta. Kun keskustellaan kirjasta ja kritiikistä(ni)kin niin tämä keskustelu on tärkeää ja silloin mieli voi muuttua. Voin huomata, että perskuta, ei se olekaan noin tai että menin ihan höpöjä puhumaan. Mitä helvettiä yrittäisin silloin jankuttaa "pysyn sanojeni takana", kun en voi pysyä? Muutan mielipidettäni. Eikö tämä ole ihan normaalia ja parempaan tietoon tähtäävää toimintaa? Ei vissiin. Jumitellaan siinä omassaan.

Ikävä vain, etten pysty edes tuohon, myöntämään virheitäni. Tai ainakin tuntuu naurettavalta myöntää virheensä. Minusta tuntuu että olen melkein aina väärässä. Ei sellainen tuntija voi kritikoida. Tästä muuten mainitsi minulle Turun Sanomien toimittaja, että häilyn. Se on prikulleen tosi juttu. Mutta olen mieluummin häilyjä kuin todentietäjä. Jopa oli ylimielisesti sanottu. Minähän nimenomaan olen todentietäjä, siis esitykseltäni ja esityksentavaltani. Karmea besserwisseri. Ylimielisyyteen lankean tämän tästä. Mutta: olen vastuussa sanoistani ja teoistani.

Ei kommentteja: