Sivut

torstai 31. tammikuuta 2013

16.8.2012 - 30.1.2013


Viisi ja puoli kuukautta juomatta. Nyt alkoi (Alko) uusi juomattomuusperiodi. Eilisen saldo: noin kaksi typerää puhelua, joissa jankutin typeriäni, baarissa hukkasin sormuksen, kun se on löysä kun olen laihtunut myös sormista, mutta soitin baariin ja sormus oli löydetty, käyn sen kohta hakemassa, kotona kaaduin parketille ja siihen olisin jäänyt ilman apuvoimia, oikeassa kädessä on naarmuja, muistamattomuus on laajaa, mutta vaimon mukaan en ollut ihan hirveä. Olen siinäkin onnellisessa asemassa, ettei esim. Kinnunen todellakaan viekoittele minua juomaan vaan päinvastoin kannustaa raittiuteen, muutkin ihmiset kannustavat mutta katurunoilijan kannustus on erityisen tärkeää ja Kinnunen kyllä tietää ettei joillekuille juominen sovi. Minulta menee kännissä aivan tolkku ja krapulassa olen menossa hirteen. Eli parempi olla juomatta. Tahdoin kertoa tämän, että jos jollakulla on viinan kanssa ongelmia, niin voi huomata että Vätissäkin on, tulee sellainen tunne ettei ole yksin.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pitkän juomattomuuden jälkeen putkareissuksihan se menee ihmisten ilmoilla pörpöttely. Luulin kirjoituksiesi perusteella Vättiä ihan Eldoradoksi kunnes katselin Turun karttaa(kiihoittuakseni), ja se on siellä ihan keskellä!

Terv. Kiitollinen anonyymi

Sami Liuhto kirjoitti...

Joo, ihme kyllä jäi tällä kertaa putka kokematta. Putkassa ahdistaa. Olen harjoitellut juomista pian neljännesvuosisadan enkä ole oppinut, joten lienee syytä luovuttaa.

Vätti on syyttä & suotta paitsiossa, viereinen Raunistula on vienyt epäreilulla pelillä kaiken, siis kaiken huomion ja kaiken muunkin. Esim. Raunistulan apteekki on Vätissä ja samaten Raunistulan kenttä (Raunistulaplan). Niille ei mikään riitä. Vätti vapaaksi!

Anonyymi kirjoitti...

Oma vikas, että lähdit! - Ja lompuuki on täynnä ravintolakuitteja, veikkaanpa ma. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaverit ovat kertoneet.

Minä olen juoppoputkassa ollut vain kerran, kun hyvin nuorena erehdyin poliiseille kehumaan, silloin televisiosta tullutta, kahdeksaa surmanluotia.

R

Anonyymi kirjoitti...

Oma vikas, että lähdit! - Ja lompuuki on täynnä ravintolakuitteja, veikkaanpa ma. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaverit ovat kertoneet.

Minä olen juoppoputkassa ollut vain kerran, kun hyvin nuorena erehdyin poliiseille kehumaan, silloin televisiosta tullutta, kahdeksaa surmanluotia.

R

Sami Liuhto kirjoitti...

Höh, vai on oma vika. Luulin että yhteiskunnan, rakenteellisen epätasa-arvon.

Anonyymi kirjoitti...

No, kyllä siinä yhteiskunta hieroo karvaisia kämmeniään.

Meillä oli tapana ennen kiusata seuraavana päivänä: "Muistaks sä yhtään kun..." ja "mitä sä tarkoitit sillä, kun sä sanoit...?"

R

Sami Liuhto kirjoitti...

On se yht.kunnan etu että ihmiset ovat erilaisten addiktioiden vallassa. Pysyvät siat ruodussa eiväkä ala vaatia esim. kansanäänestystä. Sehän on kaikista hirvein skenaario, sillä voi käydä niin että kansa äänestää väärin.