Sivut

lauantai 8. syyskuuta 2012

Mikä siinä asiallisuudessa niin hienoa on? Millaista on epäasiallisuus? Millaiset blogikommentit poistetaan asiattomina? Vittu kun tietäisi. Asiallisuus saa paljon kannatusta, sellaiset kommentit ylittävät julkaisukynnyksen.

Onko "pane äitiis" asiaton kommentti tai "puhuit tuossa täyttä paskaa" tai "toisin kuin sanoit kaksi plus kaksi ei ole viisi vaan neljä"? Kaikki nämä kommenttiväitteet voivat olla tosia, mutta vain kaksi jälkimmäistä on helposti suoraan todennettavissa, ensimmäisen kanssa on hankalampaa.

Olen näille "asiallinen kommentointi otetaan positiivisesti vastaan" -blogeille vittuillut näillä anonyymiystävällisyyksineni. En voi kuvitella, että minulle voisi tässä blogissa kommentoida niin että joutuisin sensuroimaan kommentin. Muita voin kuvitella. Jos saan esim. sähköpostia, että otatko tuon kommentin pois, jossa minua X:ää sanotaan hetskuksi vaikka oon täyshintti. Silloin. Vain silloin.

Mietin näitä asioita kun virtuaalimaailma on hyvin sensuroiva! Moderaattorit palstoilla, nuo vapaan nuorison edustajat, ovat herkästi antamassa varoitusta ja bannia. Syökää vittua, minä sanon.

Jos sinusta tuntuu, ettet saa kommenttiasi julki jossakin natsiblogissa, tule kommentoimaan tähän minun blogiini ja kerro mihin blogiin ja mihinkä merkintään kommenttisi osuu! Niin 1nkertaista se on. Täällä ei ole rajaa eikä äärtä.

Ei kommentteja: